Перед кожним
вчителем, який прагне досягнути найкращих результатів, завжди стає питання:
якими засобами сприяти розвитку пізнавального інтересу на своїх уроках,
або,іншими словами, як зробити вивчення
фізики цікавим.
Основним пізнавальним мотивом є інтерес учнів до знань, до процесу їх придбання. Прояв
інтересу І.П. Павлов порівнював з безумовним орієнтувальним або дослідницьким
рефлексом.
Засвоєння учнями системи
фізичних знань та здатність застосовувати їх у процесі пізнання й в практичній
діяльності є одним із головних завдань навчання фізики в середній школі.
Для забезпечення процесу переходу інформації в
знання необхідно в рамках навчального процесу створити умови для виникнення в
них потреби. Такі умови можна забезпечити через дослідницьку діяльність учнів і
розглядати її як ефективний метод отримання міцних знань та вмінь.
Сучасний урок – це далеко не
одноманітна та єдина структурно-змістова схема. Кожний конкретний учитель
визначає для себе ті форми роботи, які для нього найпринятніші. Тому урок є
дзеркалом загальної педагогічної культури вчителя, показником його
інтелектуального запасу, кругозору, ерудиції.
Міжпредметні зв’язки здійснюють формування
у учнів світогляду про явища природи, допомагають їм використовувати свої
знання при вивченні інших навчальних предметів та в суспільно – корисній праці.